Thursday, March 07, 2013

Novakova unuka i Novakova majka

Da nas moj deda, otac mog oca, nije napustio u maju 1989.-te godine (ubrzo nakon tragične smrti mog oca a njegovog sina jedinca), radovao bi se prvom praunuku i kad dođe vreme učio ga pekarskom zanatu kojim je ovladao još kao momak negde oko Sombora. Moj sin već sada, iako ima tek pet meseci, sluša moje priče o njegovim precima koji nisu sa nama i iako ništa ne razume zainteresovano me gleda dok mu ja objašnjavam kakav je čovek bio moj deda po kom je dobio ime. Kada odraste pričaću mu još više, ozbiljnije, istinitije i otvorenije o životu, ljudima, događajima, sebi, htenjima, nadanjima, stremljenjima, lepotama ali i tugama jer to je sve život koji neki žive uzdignute a neki pognute glave. Želim da zna da neke stvari ne biramo, prosto ih zateknemo ili nas zadese, neke nas rastuže a neke raduju ali mi biramo kako ćemo život da podnosimo i koliko ćemo da ga volimo...Ipak, svesna sam da, bez obzira na upozorenja, tuđa iskustva i dobronamerne savete mnoge stvari ne shvatimo dok ne "udarimo glavom u zid". Iako pretpostavljam da dok čitate, a počastvovana sam jer ste i dalje tu, mislite da sam u setnom raspoloženju ili vas hoću da uvedem u slično, nije tako. Retko pišem blog, nemam dnevnik, ponekad objavim post na fb, tviteru, često fotke, moje, mog muža, mojih prijatelja i najčešće mog sina, napišem i poneki text za neki naš magazin, sajt i onda taj momenat kad mi dođe da zabeležim nešto (i javno i tajno) bude neizbežno zbir osećanja, dogadjaja i postaje lično sumiranje utisaka nakon važnog i upečatljivog dešavanja. A sada je najvažnije upravo to što sam postala majka i najzad osetila istinitost reči svih posvećenih majki da nema emocije uzdignutije i lepše, dublje i brižnije, u svojoj jačini čak i strašnije od svih koje sabiramo tokom života. Ja sam od Draganove i Zoricine ćerke, Danicine, Novakove, Vukosavine i Genadijeve unuke, Miodragove, Jelenine, Brankine, Jovanine i Markove sestre, Draganove supruge, postala Novakova majka, jedna jedina baš takva i baš sada kada je trebalo (kažu Bog, Univerzum, sudbina ili jednostavno život). To sam htela da istaknem...kretanje, uloge, promene, vidik, način posmatranja i prezentovanja...neko me vidi kao uspešnu ženu, dobrog druga, zgodnu komšinicu (hvala, haha), dobru ili lošu koleginicu, mentora, savetnika, nadređenog, podređenog, pametnu, glupu, srećnu, nesrećnu...kao nečiju ženu, ćerku, sestru, unuku, drugaricu, majku...i istina je da sam ja sve to...i vi ste sve to samo su imena drugačija i neke uloge su završene a neke vas tek čekaju...

6 comments:

Ana said...

Baš tako... A mene neki pitaju: "Koliko ti to lica imaš?"
Pa, tko zna... Možda desetak? :) Samo, za mene je to najnormalnija stvar na svijetu (upravo tako kako si opisala), a neki se šokiraju već pri primjećivanju "drugog" lica... Zapravo, to i nisu neka posebna "lica" nego jednostavno uloge u koje ulazimo svakodnevno (poslovna žena, majka, prijateljica itd.) zato jer to moramo. Ne bi valjalo, niti bi bilo normalno, kada bi stalno bili u jednoj ulozi.

Milica Milić said...

Bas tako, svaka uloga je zahtevna na svoj nacin i u nekima moramo biti dosledni a u nekima mozemo biti i opusteni.

Anonymous said...

geotorelxzp debt consolidation services
debt consolidation loans

Anonymous said...

Playing Wіth Firе 2: This iѕ a fun gamе thаt you
can plаy agaіnst a fгіend or thе сomρuteг.

Eνen ωhеn plауers guеss the iԁentіty coгreсtlу,
they have tο keep treating people likе the stаrs whose
name iѕ taρеԁ tο their back. Sοme of
thеse are ѵіdeo games baseԁ around wintеr themeѕ, playablе onlinе thrοugh a usег's web browser. Try and enjoy these multi-player elimination board games. Kids as young as toddlers can play, since no reading is required.

Also visit my blog post - unblocked school games

Anonymous said...

dating questons http://loveepicentre.com/contact/ phoenix phone dating
dating a picture frame [url=http://loveepicentre.com/advice/]danske gratis dating venner[/url] speed dating in idaho
dating internet service 20 [url=http://loveepicentre.com/testimonials/]emotionally dating[/url] 100 free military dating online [url=http://loveepicentre.com/user/Iuliana/]Iuliana[/url] bethlehem pa dating

Anonymous said...

Wow that was strange. I just wrote an really long comment but after I clicked submit my comment didn't appear. Grrrr... well I'm not
writing all that over again. Anyway, just wanted to say
wonderful blog!

My webpage; buy steroids