Wednesday, September 20, 2006

PRO-PR kongres u Sloveniji





U Rogaškoj Slatini u Sloveniji odrzan je 4. medjunarodni kongres za odnose s javnošću.
Trajao je četiri dana a učesnici i predavači bili su PR i marketing menadžeri, profesori i
urednici sa prostora cele bivše YU. Pričalo se o načinima komunikacije u medijskim
prostorima pojedinih država, projektima EU na Balkanu i o clippingu u funkiji sadržajnih
analiza.
Svi su željno iscekivali i OKRUGLI STO koji je za temu imao MEDIJE U SRBIJI, čiji je
moderator bio prof. Milivoje Pavlovic. Udarni termin podrazumevao je i dupke punu salu a
nakon istorijskog pregleda (krenulo se od 1791. iz Beča) došli smo do tužne slike medijske
realnosti u Srbiji. Polemisalo se o tome kako danas i izveštaji iz Narodnog Pozorišta
podrazumevaju modni žiri, odziv poznatih i ocene hrane i pića, dok se niko ne osvrće na
kulturu i umetnost. Lažne zvezde sijaju a prave nemamo.
Tatjana Vojtehovska ukazala je na poražavajucu činjenicu da se o srebrnoj medalji Olivere
Jeftić nije pisalo dok su o odredjenim kriminalcima izlazile "sage" o njihovom duševnom
stanju u zatvoru. Dr Zorica Bobić- Tomić je kao predavač i učesnik okruglog stola bila
izuzetno dobro prihvaćena i omiljena medju učesnicima zbog dinamičnosti i simpatične
gestikulacije. Primetila je i da bi bilo mnogo efektnije da se naš tabloid "Svet" zove
"Srbija u svetu". U svetu definitivno jesmo, ali u nekoj regulisanoj, konkretnoj uniji ili
asocijaciji uskoro, po svemu sudeći, nećemo biti.

Sama organizacija bila je izuzetna zahvaljujući kolegama iz Hrvatske i Slovenije. Svečanu
večeru je ulepšao glas Zorana Predina a učesnici su bili smešteni u Grand Hotelu Rogaška.
Put je, u povratku bio neočekivano dug, te se jedna koleginica iz beogradskih dnevnih novina
snašla čim smo napravili pauzu u Srbiji i put do Beograda nastavila džipom u simpatičnom
društvu. E, to se zove dobra komunikacija.
Bilo kako bilo Srbija ima snagu i energiju, trebali bismo da damo SINERGIJI na značaju i da
krčimo put svojoj zemlji u neko lepše vreme. Potencijal koji imamo u ljudskom resursu je
dokazan i na ovom kongresu te mi preostaje da ih sve pozdravim u nadi da se vidimo na 5.
medjunarodnom PRO-PR konresu na Ohridu.

Interesantne izjave:
-"PR menadzerke su samo sminka u mini suknjama koje ne mogu da daju izjavu i ne daju press
materijal." (S. Bogdanovic)
-"Gradska vlada novinare dozivljava kao sredstvo za reklamiranje." (M.D.)
-"Da li je business TV utopija?" (M. Sekulic)
-"Medijska slika u Srbiji izgleda veselo."(Z.Tomic)
-"Da li javnost obrazuje medije ili mediji javnost?"
-"Kod nas (u Makedoniji) su samo voda i vazduh makedonski, sve drugo kupili su Grci,
Ausrijanci i Nemci. (G.Stojanovic)
-"Koliko je stresno i opasno raditi u medijima dokazuju ubistva S. Curuvije i Pantica iz
Jagodine."

5 comments:

Anonymous said...

Konacno neki ozbiljan pristup tematici odnosa sa javnoscu. Mislim da Srbija ima mnogo PR managera, a zapravo malo ljudi koji se istinski time bave.Svi imaju zvanja, ali bez znanja! Pozdravljam seminare te vrste, i kamo srece, da je vise ljudi spremno i zainteresovano za takve dogadjaje.

Anonymous said...

cudi me sto su neke izjave okarakterisane kao "interesantne"... :-)

Aelkdandar Marković

Milica Milić said...

Alexandre šaljem Vam pozdrav iz NS-a, što se komentara o interesantnim izjavama tiče potpuno ste u pravu ako mislite na poslednji. Trebao je biti izdvojen. Thanks.

Anonymous said...

Drago mi je da je jedna manifestacija poput PRO PR
održana u regionu.
Znak da postoji želja i određen broj ljudi koji žele da nas "izvuku" iz aktuelnog stanja PR/marketing/advertising realnosti.

Posebno je lepo videti da je i moj bivši profesor Milivoje Pavlovic učestvovao na skupu.
Visoko poštovanje sa moje strane njegovom stavu i odnosu prema publici. Njega slušati je bio nezaboravan doživljaj tokom studija.

Anonymous said...

Konacno neki ozbiljan pristup tematici odnosa sa javnoscu. Mislim da Srbija ima mnogo PR managera, a zapravo malo ljudi koji se istinski time bave.Svi imaju zvanja, ali bez znanja! Pozdravljam seminare te vrste, i kamo srece, da je vise ljudi spremno i zainteresovano za takve dogadjaje.