Tuesday, July 15, 2008

Networking in motion!

Jedini moto koji primenjujemo odvajkada kada je komuniciranje u pitanju je “Lepa reč i gvozdena vrata otvara”. Tome su nas još naši roditelji naučili a jedino što ja mogu da dodam je i čuvajte OSMEH, on je naše najjače oružje i u dvadeset prvom veku.

U poslednje vreme imamo više tehnika i načina za praćenje i istraživanje tržišta, tržišnih niša i nepokrivenih interesnih grupa nego što je, čini mi se, njih samih. Razne strategije, koje nas smernicama vode do tog planiranog i ostvarljivog cilja nastalih od vizije, preko misije svih nas “šrafića” u velikim i malim sistemima i preduzećima sa mnogobrojnim lako i malo teže rešivim problemima, samo su imenom relativno nove, sve je to isto kao i pre stotinu godina i više... Mi smo ih samo “krstili”. Tako je na primer brainstorming postojao i u Dalmaciji pre 50 godina kada su moji dedovi odlučivali o tome šta će saditi uz more a šta u planini, ali ako mojim živim precima izgovorite tu reč na “b” samo će vas popreko pogledati. Lamentiranjem nad pregršt novih termina ne želim da kažem da mi smetaju već da i danas ljudi isto reaguju na razne stimulanse iz prirode i okoline. Tako ćete i danas lakše i uspešnije poslovati sa saradnicima koji su vam simpatični i koje iz određenih razloga poštujete nego sa onima koji previše “drže do sebe”, retko se smeju i progovaraju samo o “businessu”.

S obzirom na to da posao menadžera za odnose s javnošću podrazumeva mnogobrojne kontakte, sastanke i pregovore neretko se i meni dogodi da postanem previše poslovna, organizovana i real business lady ali onda se osvrnem po našoj redakciji, pitam moje kolege kako su, šta su radile tokom praznika, ispričaju mi neku anegdotu, popijemo kafu zajedno, nasmejemo se i evo me ponovo dišem u jednom normalnom i divnom radnom danu. Jedan od najvažnijih uslova za obavljanje bilo kog posla na prvoj liniji kompanije je dobra informisanost a danas je, hvala Bogu, Internet većini dostupan, kao i ostali elektronski, štampani i ini mediji, knjige se polako vraćaju na police ali i zaista čitaju, organizuju se brojni seminari, kongresi i predavanja u zemlji i inostranstvu.

No comments: