Tuesday, July 15, 2008

PR u izdavaštvu

Mediji su, kao i PR stručnjaci, uvek u žurbi i potrazi za dobrom vešću i idejom. Daju sve od sebe jer su svesni da će onaj ko ima dobru vest ili priču dana moći da se pohvali i fantastičnim press clippingom, pozitivnim publicitetom i podizanjem svesti o brendu, proizvodu ili kompaniji (klijentu) koju zastupaju. Biti na čelu PR tima u izdavačkoj kući podrazumeva bitisanje u stalnom svojevrsnom klinču. Zastupati interese stejkholdera, potrošača (u našem slučaju čitalaca i oglašivača), menadžmenta, zaposlenih i društvene zajednice često podrazumeva određivanje prioriteta među jednako važnim entitetima. Mi pre svega prodajemo oglasni prostor i težimo ka što većem tiražu koji nam potvrđuje popularnost, kvalitet i ekskluzivnost naših proizvoda odnosno magazina kod naših čitalaca. Međutim, tradicionalni marketing i PR su danas u jednoj veoma specifičnoj sprezi. Treba da deluju simultano a, na žalost, često su u ratu (“neću propagandu hoću samo dobre veze s javnošću”). Ljudi se žale da su konstantno baombardovani oglasima i medijskim kampanjama i sve više komitenata se okreće neupadljivom marketingu, koji takođe ima svoju cenu, a osnovni mu je zadatak da se uklopi u sam sadržaj časopisa. Specifikum odnosa s javnošću u izdavaštu u tom segmentu zapravo postaje najzanimljiviji: vi, kao izdavačka kuća, imate jedno od najjačih oružja PR menadžmenta sve što druge kompanije priželjkuju, a to je neograničen prostor u medijima. A da li je zaista neograničen? Kako da zadržite i čitaoce i oglašivače? Kako da budete društveno odgovorna kompanija? Treba pronaći odgovor odnosno formulisati i sprovoditi strategiju koja daje natprosečne rezultate i obezbeđuje dodatnu vrednost za stejkholdere.

Izdavačka kuća koja želi da uveća korporativnu reputaciju putem humanitarnih akcija pre svega treba da omogući neprofitnim fondovima veću medijsku pažnju od one koju će i njegova kompanija svakako dobiti i time pokazati da želi da se oduži zajednici u kojoj ostvaruje profit. Na taj način ste zaista uradili dobro delo i omogućili da se čuju i drugi apeli za pomoć. Organizovanje tematskih događaja, launch partija za nove časopise, jubileja i druženja svakako je jedan od najsofisticiranijih načina da se dopre do željene grupe i ostvari prisutnost u medijima.Veoma je važno za svaki događaj odabrati odgovarajuće goste i poznate ličnosti. Celebrities su ličnosti o kojima ljudi uvek žele da saznaju više, zato je pun pogodak kvalitetna lista gostiju koja će privući novinare i reportere. Što više fotografija sa događaja treba postaviti na kompanijski sajt, ni jedna objava nije potpuna bez fotografije.

PR menadžer izdavačke kuće zastupa i novinare i urednike (zaposlene u kompaniji) koji snose veliku odgovornost prema temi, redakciji, društvu i kolegama. Blagovremeno reagovanje u kriznim situacijama može da spreči čak i krivičnu odgovornost koju snose urednik i novinar. Treba izbegavati elitistički pristup i treba izgovoriti “Izvinite” ne samo onda kada vam ponestane drugih opcija.

No comments: